برگزاری نمایشگاه در استونی

هدف اصلی از شرکت در نمایشگاههای اروپایی و خارجی، در کوتاه مدت یا درازمدت افزایش فروش تولیدات یا خدمات است. هدف هر چه باشد، برگزاری یک نمایشگاه بازرگانی موفق و اصولی می تواند زمینه های لازم برای گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی مورد نظر را فراهم آورد.

اگر هدف اصلی شما فروش فوری کالایتان در استونیست، بهتر است در نمایشگاه های تخصصی استونی شرکت کنید، یا خود اقدام به برگزاری یک نمایشگاه اختصاصی در کشور استونی بنمایید، همچنین برای اهداف بلندمدت و نفوذ در بازارهای جدید و همچنین یافتن نماینده تجاری شرکت در نمایشگاه های عمومی و بین المللی که همه ساله در کشور استونی و سایر کشورهای اروپایی برگزار می شود راه متداول و خوبی است.

ما معتقدیم که حضور در نمایشگاههای اروپایی نگاهی حرفه ای به تجارت و فعالیت شماست و تجربه چندین ساله ما در برپایی نمایشگاه در کشور استونی نشان داده اگر درست اجرا شود ، موفقیت صد در صد خواهد بود بنابراین حتما مطالب ارائه شده در این بخش را با دقت مطالعه بفرمایید:

1- رعایت مقررات نمایشگاههای استونی

 مطالعه مقررات و دستورالعمل های نمایشگاه و عمل به آن ها

 در اروپا غرفه تنها محل تبادل اطلاعات فنی و تجاری است، از ازدحام بی مورد در آن جلوگیری کنید.

 غرفه داران جهت اداره بهتر بایستی مطلع، آگاه، متعهد و شیک باشند.

 پذیرایی و امور خدمات بایستی به درستی انجام پذیرد.

 انضباط اخلاقی و اجتماعی به همراه متانت سرلوحه همه امور باشد.

 تهیه دفتری جهت ثبت پیشنهادات و نظرات بازدیدکنندگان و صاحب نظران و قرار دادن آن در معرض دید عموم.

 اختصاص محلی مناسب برای ملاقات ها و مذاکرات تجاری

 تهیه کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت و لیست قیمت کالا به تعداد کافی با زبانهای مختلف

 ارزیابی ارتباطات، دیدارها و مذاکرات روزانه خود در نمایشگاه

 دعوت از افراد سرشناس در زمینه های گوناگون (با توجه به نوع کالا یا صنعت) برای بازدید از غرفه یا حضور در آن.

2- بهترین بودن در غرفه

 خود و شرکت خود را خوب بشناسید تا بتوانید فعالیت های شرکت و خدمات آن را به درستی معرفی کنید یا از افراد با فن بیان

قوی استفاده نمایید.

 نیازهای مشتریان را مورد بررسی قرار داده و بشناسید.

 رقیبان خود را شناسایی کنید.

 همیشه برای ارایه اطلاعات و نمایش کالا آماده باشید.

 چگونگی رفتار و برخورد شما مترادف با کیفیت کالاهای عرضه شده است.

 قیمت و کلیه مشخصات فنی کالا واضح باشد.

 در غرفه وظایف و مسئولیت ها را با مهربانی، اطمینان و نظم پیش برده و همیشه غرفه تان را مرتب، تمیز و جذاب نگهدارید.

 ملاقات های روزانه خود را برنامه ریزی کرده و از آن ها برای دستیابی به فرصت هایی برای فروش استفاده نمایید.

3- علل عدم موفقیت در نمایشگاه

 عدم شناخت بازار منطقه

 عدم وجود اهداف روشن و مطمئن

 عدم شناخت و انتخاب نمایشگاه مناسب با اهداف خود

 ضعف ارتباطات در دوران نمایشگاه

 عدم توانایی در به ثمر رساندن کوشش های به عمل آمده طی برگزاری نمایشگاه

4-رعایت اصول لازم در بازاریابی کالا

الف) برپایی نمایشگاه در استونی یا غرفه داری در نمایشگاههای استونی شرایط خاص خودش را دارد زیرا بیشتر بازدید کنندگان و مشتریان شما از سایر کشورهای اروپایی و مدرن هستند و از تکنولوژی روز دنیا باخبرند و دنبال بهترینها میگردند بنابراین باید تمام حال و هوای غرفه شما بروز باشد

ب) شرایط و مقررات قانونی بازار جدید

 تعرفه های گمرکی و سهمیه های وارداتی در کشور مورد نظر

 مالیات داخلی

 محدودیت های ارزی

 قوانین بهداشتی، ایمنی و استانداردهای کشور مورد نظر

 مقررات صادرات و واردات

ج) کشش بازار:

- کیفیت مطلوب

- مقدار مصرف سالیانه

- موقعیت جغرافیایی مصرف کننده در کشور مورد نظر

- مقدار واردات

- قیمت های مختلف واردات

- مناطق خرید

5- عواملی برای بازاریابی مطلوب

 بازدیدکنندگان را با خوش آمدگویی استقبال و با زبان خودشان بدرقه کنید سعی نمایید مشکل زبان نداشته باشید .

 با اطمینان و آرامش و دقت محصولات شرکت خود را معرفی کنید.

 مشخصات ملاقات کنندگان را با دقت به خاطر بسپارید و از آن ها به موقع استفاده نمایید.

 امتیازات ویژه کالاهای خود را به درستی مطرح نمایید.

 از افراط و تفریط در بیان و عمل دوری کنید.

 از آمار و علایم و عکس های نامناسب و غیرواقع پرهیز نمایید.

 از نیروی انسانی آگاه، سرزنده و کاردان جهت امور غرفه و ارتباط استفاده کنید.

 افراد معمولا با اهدافی از پیش تعیین شده به نمایشگاه می آیند بهتر است از قبل آن ها را شناسایی نموده و به سوی خود جلب کنید.

6- طریق جذب بازدیدکننده

 درج آگهی در مطبوعات.

 ارسال دعوتنامه افتخاری برای افراد مورد نظر.

 استفاده از تلگراف و پست سفارشی و ایمیل برای اشخاص مهم.

 ارسال کارت و دعوتنامه برای افراد از دو هفته قبل.

 بهره گیری از افراد یا شرکتهای متخصص.

7- نکات لازم در نمایشگاههای اروپایی جهت رسیدن به موفقیت بیشتر

قبل از نمایشگاه:

مشتریان را از محل و ساعت حضور خود مطلع نمایید و از آنان دعوت به عمل آورید.

در طول نمایشگاه:

بروشورها و کارت های ویزیت خود را توزیع نمایید همچنین فرم مصاحبه با بازدیدکنندگان را تکمیل نمایید. اگر محصول یا کالای شما قابل ارائه است تقدیم نمایید.

پس از نمایشگاه:

به محض خاتمه نمایشگاه با بازدیدکنندگان علاقمند ارتباط برقرار نموده و از نظرات آنان به عنوان پایه ای برای برنامه های آینده خود بهره بگیرید و برای نمایشگاه بعدی برنامه ریزی نمایید، این برای بازدیدکنندگان قابل ارزش است که نظراتشان برای شما مهم است.

مزایای نمایشگاه در استونی - اروپا

 افزایش حجم مبادلات بازرگانی با استونی – اروپا.

 توسعه همکاری های اقتصادی با استونی – اروپا.

 افزایش سطح تولید .

 ایجاد رقابت‌های سالم داخلی و بین‌المللی.

 استفاده از اطلاعات و دانش فنی روز استونی – اروپا.

 انتقال تکنولوژی با استونی – اروپا.

 توسعه و گسترش ارتباطات بین‌المللی.

 انسجام اطلاعات خدمات و سرویس ها در زمینه هاي مختلف و مشخصات ارایه دهندگان آنها در یک مجموعه متمرکز.

 کاهش هزینه هاي تبلیغاتی و اطلاع رسانی .

 بازارشناسی و جلب سریعتر و موثرتر مشتریان، درک بهتر و رفع نیازمندی های آنها که منجر به ارتقاء سطح فروش گردد.

 ایجاد فضای پرسش و پاسخ در جهت رفع نیاز بازدیدکنندگان.

 امکان بازاریابی چهره به چهره (Face to Face).

نتایج حاصل از حضور در نمایشگاه های استونی

 کالاهای صادراتی شما در معرض دید بازدید‌کنندگان که بیشتر آنها از کشورهای اروپایی هستند قرار خواهد گرفت.

 هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات بسیار کاهش خواهد یافت و منافع آن افزایش می‌یابد.

 بهترین فرصت را برای محک‌ زدن کالا در عرصه رقابت‌های بین المللی، در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند.

 به بازار سایر کشورهای اروپایی دست خواهید یافت.

 شرایط را برای مذاکره (بصورت عملی) با خریداران بالقوه مهیا می‌سازد.

 در نتیجه با حضور در نمایشگاه های استونی این فرصت کم نظیر برای شرکت‌کنندگان فراهم می شود تا علاوه بر بازاریابی برای کالاهای خود، از روند تولید جهانی در رشته‌های مختلف و تکنولوژی استفاده شده در تولیدات آگاهی کامل یابند.

بنابراین یکی از موثرترین، راه‌های دستیابی به اطلاعات جامع و جدید بازار، حضور یا مشارکت در نمایشگاه‌های بین المللی است و اغلب کشورهای صنعتی، نمایشگاه‌ها را یک عامل مهم تجارت جهانی می‌دانند و از این راه نیز موقعیت ممتازی را در صحنه بین‌الملل بدست آورده‌اند. بنابراین، چنانچه از نمایشگاه‌های استونی به نحو مناسب بهره‌برداری شود، می‌توان به منزله موثرترین ابزار بازاریابی از آن استفاده نمود.

کارشناسان ما در تمامی موارد زیر، مشاور و مجری نمایشگاهی شما خواهند بود :

1-تشکیل ستاد و تیم نمایشگاهی آشنا به امور استونی - اروپا

2-تنظیم برنامه و بودجه نمایشگاهی

 اهداف پرسنل

 تجهیزات و تسهیلات

 تحقیقات، تبلیغات و تشریفات

 خدمات

 حمل‌و‌نقل

 امور پیش‌نمایشگاهی

 دعوتنامه‌ها و ویزاهای تجاری

 هتل

 مهمانی‌ها

 سمینارها

 ارتباطات و اطلاعات

 رزرو غرفه

3- گردآوری اطلاعات و انجام تحقیقات لازم

 اطلاعات کلی بازارها

 سیستم واردات

 استانداردها

 توزیع کنندگان

 الگوی مصرف

 رفتار خریداران

 خریداران و واردکنندگان اصلی کالا

 منابع اطلاعات بازرگانی

 سازمان‌ها مسئول و مربوط

 موانع و محدودیت‌ها

 تسهیلات و امکانات متفرقه

4- معرفی خود به بازدیدکنندگان

 داشتن کارت‌های ویزیت به زبان محلی و انگلیسی

 تهیه و ارائه، کاتالوگ، عکس، فیلم و سی‌دی به زبانهای بین المللی

 تهیه و ارائه نمونه‌های مجانی

 هدایای مناسب برای بازدیدکنندگان گوناگون

 درنظر گرفتن تیم مذاکره

5- روابط عمومی

 تبلیغ در رسانه‌های معتبر و مناسب استونی - اروپا

 دعوت‌نامه‌ها از یک تا دو ماه قبل از برپایی نمایشگاه با داشتن آرم و نام ‌شرکت

 ارائه بلیط ورودی نمایشگاه

 تشکیل سمینارها، مسابقات و ارتباط‌های اجتماعی

 برگزاری کنفرانس مطبوعاتی همراه با اطلاعات درست سازمان‌یافته

 ملاقات با مشتریان اصلی و یا تاثیرگذاران خرید در آن جامعه در محلی غیر از نمایشگاه

 توجه به سنت‌ها و فرهنگ کشورها و شهرها موردنظر در پذیرایی‌ها و مراسم گوناگون

 دعوت از افراد سرشناس به غرفه

 استفاده از امکانات تبلیغاتی و ارتباطی درون نمایشگاه

 هدایایی جهت ارائه به مهمانان که نشان‌ دهنده فرهنگ کشور یا شایستگی‌های شرکت باشد

 استفاده از مترجمین حرفه‌ای

 تامین وکیل و نیرو های ماهر جهت مذاکره و عقد قرارداد های اصولی و مبتنی بر قوانین تجارت بین الملل

 ایجاد تیم تخصصی بازاریابی و فروش (مسلط به زبان استونی، انگلیسی و فارسی)

3.jpg24.jpg10.jpg19.jpg14.jpg13.jpg2.jpg26.jpg23.jpg11.jpg1.jpg30.jpg29.jpg25.jpg15.jpg17.jpg18.jpg27.jpg22.jpg12.jpg3.jpg24.jpg10.jpg19.jpg14.jpg13.jpg2.jpg26.jpg23.jpg11.jpg1.jpg30.jpg29.jpg25.jpg15.jpg17.jpg18.jpg27.jpg22.jpg12.jpg

© تمامی حقوق این سایت متعلق به دفتر مهاجرتی Baltic Area می باشد.

طراحی سايت , بهینه سازی،سئو و هاست : توسط گروه سايت سازی جوملا طراحی سایت حرفه ای